Clubhuizen van Scouting Wartburg in Amsterdam-Noord

Ons clubhuis in het Vliegenbos

De Wartburggroep is gevestigd in het Vliegenbos te Amsterdam-Noord. Ons terrein is gelegen vooraan het bos naast de camping, gemakkelijk te bereiken door middel van het voetpad vanaf de Meeuwenlaan. Vanaf het Centraal Station is de Meeuwenlaan te bereiken per bus, halte Merelstraat, de loopafstand vanaf halte Noorderpark naar het clubhuis is 8 minuten, totale reistijd is ongeveer 14 minuten. Op het terrein staan twee gebouwen waar onze jeugdleden en hun leidinggevenden elke week een opkomst houden. Daarnaast worden er regelmatig activiteiten voor de hele groep gezamenlijk georganiseerd op onze locatie in het Vliegenbos. Ook maken kaderleden en het bestuur gebruik van de gebouwen voor vergaderingen.

Het terrein in het Vliegenbos biedt:

• 1 speellokaal 10 m x 7 m (Nieuwbouw)
  • 1 speellokaal 7m x 8m (Oudbouw)
  • 1 speelveld/kampeerveld 17 m x 20 m
  • Eenvoudige keuken met kookspullen, servies en bestek
  • Eenvoudig sanitair (2 x2 toiletten, 1 douche)
  • Stoelen, banken, tafels
  • 1 kampvuurkuil

Het clubhuis en terrein in het Vliegenbos kan (onder voorwaarden) door de week en tijdens schoolvakanties ook gebruikt worden door andere (internationale) scouts en/of buurtbewoners. Denk daar bij aan een (buurt)vergadering of een kinderfeestje. Overnachtingen in de gebouwen zijn niet toegestaan.

De activiteiten van onze leden hebben altijd voorrang.

Scouting Wartburg
Clubhuis Vliegenbos
Meeuwenlaan 138b
1022 AM Amsterdam-Noord

Adanoboot bij schellingwoude

Onze zeeverkenners en loodsen maken in het zomerseizoen gebruik van de Adanoboot. Dit is onze woonboot gelegen in een afwateringskanaal aan het IJ bij de Schellingwouderdijk, vlakbij de Oranje Sluizen. Bij de Adanoboot liggen ook onze lelievletten en sleepboot Drakkar.

Scouting Wartburg
Woonboot “de Adanoboot”