Speltak – Loodsen (26-27 jaar)

Wat zijn loodsen?

Voor de jongeren vanaf 15/16 jaar zijn er bij Scouting Nederland de speltakken Explorers (15 t/m 18 jaar) en Roverscouts (18 t/m 21 jaar). Bij Scouting Wartburg maken we hiertussen momenteel geen onderscheid en hebben we één jongerengroep, namelijk de loodsenstam. Leden uit de leeftijdscategorie 16 t/m 27 jaar kunnen naar het onderdeel Atlantis Loodsen van onze waterscouting. Lijkt het je wat om ook lid te worden van de loodsen? Neem dan contact met ons op en kom een paar opkomsten meedoen. Als je een tijdje meedraait in de groep wordt je officieel geïnstalleerd tot loods. Je mag dan een donkerblauw uniform dragen en krijgt alle bijbehorende insignes en de groepsdas van Scouting Wartburg. De Atlantis Loodsen dragen ook vaak hun trui met eigen logo en mascotte Hagar.

Naam: Atlantis Loodsen
Opkomsttijd: vrijdag 20.00 – 23.00 uur
Locatie: Adanoboot (zomer) + clubhuis (winter)
Contactpersoon: Erik Smit
Telefoonnummer: 06-55765541
E-mailadres: loodsen@scoutingwartburg.nl

De Atlantis Loodsen hebben een duidelijke eigen inbreng en zijn zelfstandig. Ze houden hun opkomsten op de vrijdagavond in de stamhut van het clubhuis of in en op het water bij de Adanoboot. Er staan activiteiten op het programma die varieren van zeilen, roeien, bootonderhoud, lasergamen en paintball. Maar ook nemen de loodsen deel aan regionale activiteiten zoals de Admiralencup of HIT en organiseren ze hun eigen zomerkamp. Daarnaast helpen ze actief mee als leidinggevenden bij andere onderdelen van de groep of zijn als vrijwilliger inzetbaar voor groepsactiviteiten van Scouting Wartburg.

• Voor alle vragen over de loodsen (bijvoorbeeld over de opkomsten of om een keer langs te komen) kun je contact opnemen via loodsen@scoutingwartburg.nl.