Speltak – 1e Welpenhorde (7-11 jaar)

Wat zijn welpen?

Jeugdleden uit de leeftijdscategorie 7 t/m 11 jaar worden bij Scouting Nederland welpen genoemd. Welpen komen samen in een horde en spelen in het thema van het Jungleboek, over het jongetje Mowgli dat bij dieren in de jungle opgroeide. De leidinggevenden dragen een naam van een van de karakters uit het Jungleboek verhaal. Bij Scouting Wartburg hebben we zoveel welpen dat we twee hordes hebben. Onze eerste welpenhorde is vernoemd naar een dierbare oud Akela en draagt de naam “Akela Wilmans Horde“.

(12-2-2024) Let op: De Akela Wilmanshorde heeft helaas geen plek meer voor nieuwe leden. Zelfs de wachtlijst zit echt voller dan vol. Dat betekent dat nieuwe aanmeldingen de komende tijd echt niet mogelijk zijn.

Naam: Akela Wilmans Horde
Opkomsttijd: zaterdag 10.00 – 12.00 uur
Contactpersoon: Pauline Weijers (Bagheera)
Telefoonnummer: 06-25486973
E-mailadres: zaterdagwelpen@scoutingwartburg.nl

De welpen van de Akela Wilmans Horde komen elke zaterdagochtend bij elkaar in het clubhuis voor een opkomst. Het leidingteam organiseert voor de welpen allerlei leuke activiteiten in en rond het clubhuis en in het Vliegenbos. Ze doen spelletjes en werken aan insignes voor bepaalde vaardigheden. Daarnaast nemen de welpen deel aan regionale activiteiten zoals de zwemwedstrijden en zetten ze zich in met de collecte voor Jantje Beton of de verkoop van loten voor de Nationale Scouting Loterij. Ieder jaar gaan de welpen ook op zomerkamp, soms samen met de andere welpenhorde tegelijk.

• Voor alle vragen over de welpen (bijvoorbeeld over de opkomsten) kun je contact opnemen met het leidingteam via zaterdagwelpen@scoutingwartburg.nl.