Meteen naar de inhoud

Speltak – Wilde vaart (16-19 jaar)

Wat is de wilde vaart?

Voor de jongeren vanaf 15/16 jaar is er bij Scouting Nederland het speltak Wilde Vaart. Bij de Wilde Vaart ben je zelf aan zet om een programma te bedenken en uit te voeren, de begeleiding is er om je op weg te helpen maar grotendeels regel je alles zelf. Je mag bij de Wilde Vaart een blauw uniform dragen en bij je installatie krijg je alle bijbehorende insignes en de groepsdas van de Wartburg. Er is ook een mogelijkheid om je eigen Wilde Vaart trui te ontwerpen.

Belangrijke gegevens

Naam: Wilde Vaart
Leeftijdsgroep: 16 t/m 19 jaar
Contributie: € 54,00 per kwartaal of € 18,50 per maand
Opkomsttijd: zaterdag 19.30 – 22.00 uur
Locatie: Adanoboot
Contactpersoon: Yusef Hamad
Telefoonnummer: 06-41089552
E-mailadres: wildevaart@scoutingwartburg.nl

Activiteiten

Bij de Wilde Vaart leer je hoe je het beste zelf een programma opzet en uitvoert, een kamp regelt, omgaat met een team en krijg je alvast wat tips om leiding te gaan geven bij bijvoorbeeld de bevers of welpen. Je gaat ook zelf aan de slag om persoonlijke vaardigheden verder te ontwikkelen. Daarnaast gaan we een stapje verder met scoutingtechnieken. In de winter komen we bij elkaar op het clubhuis in het Vliegenbos voor onderhoud aan de boten en van het voorjaar t/m herfst op de woonboot “Adanoboot” bij Schellingwoude, waar we zeilen en roeien bij Durgerdam. Jullie kunnen gaan voor een CWO zeildiploma of MBL (Machtiging Boot Leiding). Maar we kunnen ook eens andere dingen doen, zoals lasergamen, bowlen, maskers maken of wat jullie maar willen. Heb je een leuk idee? Dan gaan we samen kijken hoe we dat gaan uitvoeren.

We kunnen met de Wilde Vaart op zomerkamp gaan binnen Nederland, maar we kunnen natuurlijk ook een keer naar Luxemburg, Schotland, Slowakije of noem maar op! Jullie zijn niet de enige mensen van een stam in Nederland, dus we gaan ook wel eens kennis maken met andere groepen en met hen op stap. Op regionale en nationale kampen leer je zodoende ook weer nieuwe mensen kennen en doe je leuke contacten op.

Mededelingen

• Voor alle vragen over de Wilde Vaart (bijvoorbeeld over de opkomsten of om een keer te komen kijken) kun je contact opnemen met het leidingteam via wildevaart@scoutingwartburg.nl.
  • Lees meer informatie over scouting in het algemeen en over alle leeftijdsgroepen en vrijwilligers op de website van Scouting Nederland www.scouting.nl.