Vrijwilligers bij scouting

Zet je in als vrijwilliger

Scouting is in Nederland de grootste jeugd- en jongerenorganisatie, die geheel draait op de inzet van actieve vrijwilligers. Op verschillende manieren kun jij ook als vrijwilliger bij scouting aan de slag, zowel bij Scouting Nederland als bij een scoutinggroep bij jou in de buurt. Ook bij Scouting Wartburg kunnen we regelmatig de hulp van ouders, (oud-)leden of andere vrijwilligers gebruiken. Het is geheel vrijblijvend om een dag of vaker te komen helpen. Je inzet wordt zeker gewaardeerd door de groep.

Waarmee kun jij de Wartburg helpen?

Er zijn altijd genoeg dingen te doen bij Scouting Wartburg. Je bent van harte welkom om eens een dag of als je wilt regelmatig langs te komen op het clubhuis. We kunnen je hulp onder andere gebruiken voor:

• leiding geven bij een van de onderdelen
  • het helpen bij activiteiten voor de hele groep
  • het klussen in het nieuwe clubhuis met betrekking tot de afwerking van het gebouw en schilderwerk
  • het onderhoud aan het bestaande clubhuis en het terrein
  • een schoonmaakactie in het clubhuis, wassen van theedoeken
  • een functie vervullen in het bestuur
  • het helpen met sponsoring van onze scoutinggroep

Vrijwilliger worden bij Scouting Nederland

• Kijk voor meer informatie over scouting in het algemeen en voor het aanmelden als vrijwilliger bij Scouting Nederland of bij een van de vele scoutinggroepen in het land op de website www.scouting.nl.