Speltak – Stam (19-27 jaar)

Wat is de stam?

Voor de jongeren vanaf 19 jaar is er bij Scouting Nederland het speltak Roverscouts. Bij de ‘Stam’ ben je zelf aan zet om een programma te bedenken en uit te voeren, er is geen wekelijkse begeleiding meer. Je mag bij de stam een brique (rood) uniform dragen en bij je installatie krijg je alle bijbehorende insignes en de groepsdas van de Wartburg. De stam heeft een eigen trui.

Naam: AmsterStam
Opkomsttijd: vrijdag 20:00 – 23:00 uur
Contactpersoon: Jesse Fontaine
Telefoonnummer: 06-54246868
E-mailadres: stam@scoutingwartburg.nl

De AmsterStam heeft een duidelijke eigen inbreng en zijn zelfstandig. Ze houden hun opkomsten op de vrijdagavond in de stamhut van het clubhuis. Ze gaan ook zelf aan de slag om persoonlijke vaardigheden verder te ontwikkelen. Ze zoeken uitdagingen uit die bij hen passen en voeren deze op verschillende niveaus uit. Tijdens de opkomsten kunnen ze een toren bouwen of een tocht lopen, maar ze kunnen ook eens andere dingen doen, zoals lasergamen, bowlen of gewoon gezellig ergens wat drinken.

De stam gaat bij voorkeur op kamp naar het buitenland. Dat kan een kamp in België of Duitsland zijn, maar waarom geen roadtrip door Oost-Europa of bergen beklimmen in Slowakije? Alles is mogelijk, zolang je het zelf kan regelen. Jullie zijn niet de enige mensen van een stam in Nederland, dus ze gaan ook wel eens kennis maken met andere groepen en met hen op stap. Op regionale en nationale kampen leer je zodoende ook weer nieuwe mensen kennen en doe je leuke contacten op.