Speltak – 2e Welpenhorde (7-11 jaar)

Wat zijn welpen?

Ben jij tussen de 7 en 11 jaar dan noemen we je bij scouting een welp. Een welp is een jonge wolf en een groep wolven noemen we een horde. Bij de welpen maken we allemaal avonturen mee. Samen met Mowgli en Shanti trekken we de jungle in en ontdekken verschillende plekken. Op de Khaali Jagahvlakte spelen we spelletjes en bij de Emaarate Ruïne maken we kennis met andere culturen. Zo zijn er nog 6 gebieden waar we activiteiten beleven. De jungledieren (leiding) bereiden iedere week een andere leuke opkomst voor.

Bij Scouting Wartburg hebben we zoveel welpen dat we zelfs twee hordes hebben. Lijkt het jou leuk om ook om welp te worden en samen te werken in groepjes, leuke activiteiten te beleven en veel te leren? Word dan lid van scouting. Als je een tijdje bij onze horde meedoet, dan word je geïnstalleerd als echte welp. Je krijgt dan een groene blouse met daarop alle benodigde insignes (tekens) en de groepsdas. Als je dat draagt ben je een echte welp!

Let op (12-2-2024): De welpenhorde heeft helaas geen plek meer voor nieuwe leden. Wel is het mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst. Naar verwachting is er aan het eind van het jaar weer plek in de horde.

Naam: Manitou horde (2e Welpenhorde)
Opkomsttijd: vrijdag 18.00 – 20.00 uur
Contactpersoon: Mayenka Reali (Wontolla)
Telefoonnummer: 06-12174129
E-mailadres: vrijdagwelpen@scoutingwartburg.nl

Elke week komen we bij elkaar om samen allemaal leuke activiteiten te beleven. Dit kan uiteenlopen van geheimschrift oplossen, levend kwartet spelen in het bos, knutselen of een hindernisbaan afleggen. Ook werken we soms aan een vaardigheidsinsigne, waarbij je laat zien dat je iets heel goed kan, bijvoorbeeld Spoorzoeken. Dit doen we soms samen, maar je kan insignes ook zelf verdienen. Ze laten zien wat jij leuk vind en kan! Daarnaast doen we ook nog 2 keer per jaar mee aan een regioactiviteit. In het najaar is dat de Regionale Zwemwedstrijden, in het voorjaar de Jungledag. En in de zomervakantie gaan we één week op zomerkamp, met ieder jaar een nieuw thema! Kortom, er valt iedere week weer iets nieuws, leuks en uitdagends te beleven bij de 2e welpenhorde!

• Voor alle vragen over de welpen (bijvoorbeeld over de opkomsten) kun je contact opnemen met het leidingteam via vrijdagwelpen@scoutingwartburg.nl.