Leidinggevenden (vanaf 18 jaar)

Actieve vrijwilligers als leiding

Scouting Wartburg is een gezellige groep met ruim 120 leden in totaal. Iedere leeftijdsgroep (speltak) heeft een eigen leidingteam bestaande uit meerdere personen. Alle leidinggevenden zetten zich als vrijwilliger actief in voor de jeugdleden, maar ook in het algemeen kan onze groep rekenen op deze stafleden. Vrijwilliger zijn bij een scoutinggroep betekent echter niet vrijblijvendheid. Iedere week ben je als leidinggevende bezig om een programma voor de kinderen te bedenken en een opkomst te draaien. In de zomer ga je een week met de jeugdleden op kamp. Leiding zijn kost de nodige tijd en energie, maar dat hebben de stafleden van de Wartburg graag over voor hun hobby!

Trainingen en bevoegdheid

Alle stafleden van Scouting Wartburg hebben trainingen gevolgd (of doen dat binnen een jaar) voor het (bege)leiden van de jeugdleden van het speltak waar ze leiding geven. Tijdens de trainingen die ieder staflid moet volgen leer je heel veel over scouting, het begeleiden van groepen kinderen en het bedenken van leuke en actieve programma’s voor de opkomsten. Bovendien zijn er ook nog andere trainingen over bijvoorbeeld EHBOkamperen of pesten waar de leidinggevenden aan deel kunnen nemen.