Speltak – Landverkenners (11-16 jaar)

Wat zijn landverkenners?

Jeugdleden van 11 t/m 15 jaar worden bij Scouting Nederland in het algemeen scouts genoemd. Daarbij kan ook nog het onderscheid gemaakt worden tussen land- en waterscouts. Scouting Wartburg hanteert voor deze speltak de leeftijdsgrens 11 t/m 16 jaar en heeft zowel landverkenners als een groep zeeverkenners. Lijkt het je wat om ook lid te worden van de landverkenners? Neem dan contact op met de leiding om een keer te komen kijken. Als je een tijdje meedraait in de groep word je officieel geïnstalleerd tot landverkenner. Je mag dan een beige uniform dragen en krijgt alle bijbehorende insignes en de groepsdas van Scouting Wartburg.

Let op (12-2-2024): Momenteel hebben we bij de landverkenners helaas geen plek meer voor nieuwe leden. Het is niet meer mogelijk mogelijk om je aan te melden voor onze wachtlijst.

Naam: Landverkenners
Opkomsttijd: zaterdag 12.00 – 14.30 uur
Contactpersoon: Maurits Rijnders
Telefoonnummer: 06-22031492
E-mailadres: scouts@scoutingwartburg.nl

De landverkenners van Scouting Wartburg komen elke zaterdag op het clubhuis in het Vliegenbos bij elkaar voor een opkomst. Het leidingteam bedenkt het programma en begeleidt de landverkenners met activiteiten zoals pionieren en tochttechnieken om een echte uitdaging of survival te overleven. Hierdoor leren ze ook zelfstandigheid. Daarnaast houden landverkenners zich bezig met kampvuur maken en kamperen. De landverkenners werken ook aan insignes voor bepaalde vaardigheden en nemen ze deel aan regionale activiteiten zoals de PaRoBa (Patrouille Ronde Bak Wedstrijden) in het Amsterdamse Bos. Ieder jaar gaan de landverkenners ook op zomerkamp, meestal gaan ze op de fiets naar het kampterrein.

• Voor alle vragen over de landverkenners (bijvoorbeeld over de opkomsten) kun je contact opnemen met het leidingteam via scouts@scoutingwartburg.nl.