Lid worden bij de Wartburg

Laat je uitdagen door scouting

Scouting is er voor iedereen! Al vanaf 4 jaar kun je bij onze groep lid worden. Heb je zin in een wekelijkse portie avontuur en uitdaging? Kom dan een keer kijken bij een van de speltakken van Scouting Wartburg. Iedere leeftijdscategorie heeft eigen opkomsten met een leuk actief programma. De Wartburg is een gemengde groep, dat wil zeggen dat zowel meisjes als jongens samen deelnemen aan het spel van scouting. Leidinggevenden begeleiden de kinderen tijdens de wekelijkse opkomsten. Regelmatig worden er ook regionale evenementen en/of wedstrijden gehouden en organiseert de Wartburg gezamenlijke activiteiten voor de hele groep zoals het Sint Joris kampvuur, de groepsmaaltijd, de seizoensopening en het kerstfeest.

Scouting als jouw vrijetijdsbesteding

Om te kijken of scouting iets voor jou is kun je een drie keer vrijblijvend en gratis meedoen tijdens de opkomsten van een van de speltakken van Scouting Wartburg. Wel vragen we je om eerst contact op te nemen met de leiding van de leeftijdsgroep waarbij je zou willen kijken, dan weten ze dat ze je kunnen verwachten. Ook kan het zijn dat er een wachtlijst is voor nieuwe leden, dit zal de leiding dan aangeven.

Schrijf je in als nieuw lid van de Wartburg

Heb je paar keer gekeken bij onze groep dan kun je besluiten om echt lid te worden. Schrijf je je in bij Scouting Wartburg dan wordt je automatisch ook lid van Scouting Nederland. Via de link hieronder kun je het inschrijfformulier van onze groep vinden of vraag een papieren versie bij het leidingteam. Vul je gegevens in en lever het formulier in bij een van de leidinggevenden. Vervolgens zullen je gegevens door ons ingevoerd worden in het administratiesysteem en is je lidmaatschap definitief na betaling van het inschrijfgeld en begin je met het betalen van contributie.

Lid van Scouting Nederland en van de Wartburggroep

Als vereniging Scouting Wartburg zijn we een onderdeel van Scouting Nederland en volgen we de richtlijnen voor het spel van scouting voor onze (jeugd)leden. Scouting Nederland is een overkoepelend orgaan van alle scoutinggroepen in Nederland en komt op voor de belangen van scouting in het algemeen. Waar nodig geeft Scouting Nederland op allerlei gebied ondersteuning. Leden van Scouting Wartburg zijn net als leden van andere scoutinggroepen automatisch ook lid van Scouting Nederland.

Wat houdt het lidmaatschap in?

Lid zijn van onze scoutinggroep betekent dat je je houdt aan de statuten en het huishoudelijkreglement van de vereniging Scouting Wartburg, conform de regels van Scouting Nederland. Alle leden betalen een vast bedrag per maand of kwartaal aan contributie voor hun lidmaatschap van Scouting Wartburg. Onze vereniging draagt vervolgens een deel van deze contributie af aan Scouting Nederland en de Regio Amsterdam-Amstelland. Geregistreerde leden zijn door Scouting Nederland verzekerd voor ongevallen tijdens scoutingactiviteiten. Bestuursleden en leidinggevenden doen zoveel voor onze groep dat zij geen contributie hoeven te betalen. Vaak zijn zij wel bereid jaarlijks een donatie te doen aan de groep.

Extra voordelen van je lidmaatschap

Met je lidmaatschap van de Wartburggroep en Scouting Nederland heb je veel voordelen. Je hebt een leuke en uitdagende besteding van je vrije tijd, leert nieuwe mensen kennen en jezelf te ontwikkelen. Daarnaast heb je als lid van scouting nog veel leuke dingen waarvan je kunt profiteren.

• Scouting Nederland stuurt je een Scoutcard en 4x per jaar een Scouting Magazine
  • Met je een Scoutcard krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop via www.scoutshop.nl
  • Je kunt tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden kamperen
  • Ook ben je lid van de internationale scouting organisaties WOSM en WAGGGS
  • Je bent verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland

Soms een wachtlijst voor nieuwe leden

We willen de groepen met jeugdleden niet te groot maken en hebben voldoende leiding nodig om alle kinderen te begeleiden. Als er onvoldoende plek is voor nieuwe leden bij een van de leeftijdsgroepen dan kun je op een wachtlijst terecht komen. Het leidingteam zal je op de hoogte houden wanneer we je bij de Wartburg kunnen verwelkomen. Als we een wachtlijst hebben voor een van de onderdelen dan vermelden we dat op de pagina van de betreffende speltak. Heb je nog vragen, neem dan contact op met de leiding.