Speltak – Zeeverkenners (11-16 jaar)

Wat zijn zeeverkenners?

Jeugdleden van 11 t/m 15 jaar worden bij Scouting Nederland in het algemeen scouts genoemd. Daarbij kan ook nog het onderscheid gemaakt worden tussen land- en waterscouts. Scouting Wartburg hanteert voor dit speltak de leeftijdsgrens 11 t/m 16 jaar en noemt de waterscouts nog steeds zeeverkenners. Lijkt het je wat om ook lid te worden van de zeeverkenners? Neem dan contact op met de leiding om een keer te komen kijken. Als je een tijdje meedraait in de groep wordt je officieel geïnstalleerd tot zeeverkenner. Je mag dan een donkerblauw uniform dragen en krijgt alle bijbehorende insignes en de groepsdas van Scouting Wartburg. Om te zeeverkenner te worden heb je wel je zwemdiploma’s nodig.

Let op: Momenteel hebben onze zeeverkenners geen plek meer voor nieuwe leden. Het is niet mogelijk om je aan te melden voor onze wachtlijst.

De zeeverkenners zoeken nog leiding! Lijkt het jou leuk om elke week een toffe opkomst te verzorgen? Mail dan naar zeeverkenners@scoutingwartburg.nl.

Naam: Zeeverkenners
Opkomsttijd: zaterdag 12.30 – 16.00 uur
Locatie: Adanoboot (zomer) + clubhuis (winter)
Contactpersoon: Saskia Plemper
Telefoonnummer: 06-57247283
E-mailadres: zeeverkenners@scoutingwartburg.nl

De zeeverkenners van Scouting Wartburg houden elke zaterdag een opkomst. In de winter komen ze bij elkaar op het clubhuis in het Vliegenbos voor onderhoud aan de boten en van het voorjaar t/m herfst op de woonboot “Adanoboot” bij Schellingwoude, waar ze zeilen en roeien bij Durgerdam. Op het programma van de zeeverkenners staat voornamelijk het leren zeilen, ze kunnen zelfs gaan voor hun CWO zeildiploma of MBL (Machtiging Boot Leiding). Daarnaast houden ze zich bezig met sport & spel en gaan jaarlijks op zomerkamp. Bij de zeeverkenners worden de leden onderverdeeld in zogeheten bakken. Elke bak heeft een eigen lelievlet met een bootsman, kwartiermeester en baksmaten.

• Voor alle vragen over de zeeverkenners (bijvoorbeeld over de opkomsten of om een keer te komen kijken) kun je contact opnemen met het leidingteam via zeeverkenners@scoutingwartburg.nl.